Jdi na obsah Jdi na menu
 


KALANETIKA

      V dobách začátku aerobiku byla kalanetika velkým hitem, prakticky nejrozšířenějším skupinovým cvičením. Kalanetika byla doporučována všem věkovým kategoriím, sportovcům i nesportovcům. Dnes se setkáte s kalanetikou méně a ve fitcentrech se s jejími prvky setkáte při cvičeních nazývaných slow body (pomalé tělo) , lekce, která má blíže k body stylingu.

      Kalanetika obsahuje v podstatě pouze posilování, které probíhá ve statických polohách. Cviky se skládají z malých jemných pohybů při velkém počtu opakování. Naprosto zásadní je, aby byly cviky prováděny technicky správně . Hodina je koncipována tak, aby vyhovovala všem věkovým kategoriím. Začíná obvykle 15minutovým uvolněním a protažením, pak následuje formování postavy prokládané strečinkem, a na závěr končí relaxací.

      V současné době jsou kalanetické cviky doplněny také o cviky rehabilitační, proto je kalanetika vhodná i pro seniory. Neobsahuje žádné poskoky, taneční prvky, ani choreografii náročnou na koordinaci. Kalanetické a rehabilitační cvičení vás naučí stahovat a protahovat svaly zároveň. Tím svaly posilujete a zlepšujete svou pružnost, naučíte se oddělovat jednotlivé svalové skupiny a ovládat správně vlastní tělo. Je velmi důležité cvičit vlastním tempem, nepoužívat sílu, nesrovnávat se s ostatními a uvolňovat se. Kalanetika se může cvičit bez hudby i za doprovodu pomalejší melodické ne příliš hlasité hudby.

      V čem je kalanetika jedinečná?

      Kalanetika svaly stahuje a protahuje zároveň, zlepšuje vaši pružnost. Nepotřebujete řadu let, abyste se kalanetiku naučili, nevyžaduje žádné obtížné ani neobvyklé pozice. Ke cvičení nepotřebujete žádné speciální nářadí, či oblečení ani obuv. Můžete cvičit v kteroukoli denní dobu, jak doma, tak i v kanceláři. Kalanetikou zpevníte čelisti, vyhladí se vám podbradek, pozvednou se prsa. Vymodelujete si stehna a hýždě podle svých představ. Kalanetika Vás naučí vnímat vlastní tělo a tento pocit Vám zůstane do konce života. Už se nebudete po cvičení cítit unavení a vyčerpaní. Budete mít spoustu energie a chuti do života!

      Více informací naleznete v knihách autorky Callan Pickneyové Fit s kalanetikou a Superkalanetika (Ikar, Praha 1998).

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Kopie

(Petr, 19. 10. 2010 12:05)

Ahoj, celý článek je zkopírovaný odjinud (pokud náhodou zrovna toto není originál a kopie jsou pak všude kolem), takže autorovi není možné vyčítat ani špatný úvod či chybějící podpis, ale spíše právě plagiát. Pozitivním zůstává, že zanechali odkaz na podkladovou literaturu, což velmi oceňuji.

co je kalanetika?

(tina, 1. 12. 2008 9:47)

nemělo by nejdříve být napsané co to kalanetika vůbec je? ty začínáš tím že byla hitem..komu byla doporučována..s jakou kalanetikou se dnes setkáte..co obsahuje a blábláblá..vždy v první větě se začíná tím, co to vůbec znamená. třeba: Kalanetika je soubor protahovacích cviků..nebo co já vím..ale nějakej lepší začátek než tento

 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA